,,,,,, Myfxbook -. , - -, -,, - 60 - - - - - -, -,. - Myfxbook,,, .-, 30 .- 60, EURUSD, GBPUSD, USDJPY USDCAD, AUDUSD,, 9 -, .- 5,,,, 9 SMA, EMA,, RSI, Stochastisch, MACD,, ATR ADI -. - -, EUR, USD .-,, Myfxbook,,, 50.-,,,. - - 5, -.,, Myfxbook -. , Investieren -,. Auf, , Investing -,.Myfxbook 12 2017. Vielen Dank für das Feedback, wird es an das Entwicklerteam weiterleiten. 11 2017 ,.Student Rabota 1 2016. ,.Myfxbook 4 2016.Bitte beachten Sie, dass alle unsere Dienstleistungen kostenlos sind und um unseren Nutzern die bestmögliche Service - und Nutzungserfahrung zu bieten, haben wir Anzeigen für die Anwendung hinzugefügt. Bitte beachten Sie auch, dass Sie die Anzeigen durch den Kauf eines Abonnements entfernen können Wenn Sie irgendwelche Fragen haben oder irgendwelche Informationen benötigen, treten Sie mit uns bitte in Verbindung. 2 2016 , Web. Myfxbook 2 2016.Bitte beachten Sie, dass alle unsere Dienstleistungen kostenlos sind und um unseren Nutzern die bestmögliche Service - und Nutzungserfahrung zu bieten, haben wir Anzeigen für die Bewerbung hinzugefügt. Bitte beachten Sie auch, dass Sie die Anzeigen mit dem Kauf eines Angebots entfernen können Abonnement Wenn Sie Fragen haben oder Informationen benötigen, kontaktieren Sie uns bitte unter. 10 2017.Sehr schlecht. Myfxbook 11 2017.Bitte beachten Sie, dass Sie benutzerdefinierte Benachrichtigungen festlegen können, indem Sie auf das Glockensymbol im Kalenderbereich tippen. Ich werde Ihr Feedback an das Entwicklerteam weiterleiten. Wenn Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an uns. 27 2017 , 70, 3 50.Myfxbook 29 2017.Vielen Dank für das Feedback, wird es an das Entwicklerteam weiterleiten. 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Full Beschäftigung UND P Reis Stability. one will die empirische Tatsache erklären, dass die unfreiwillige Arbeitslosigkeit nur mit dem Geld verbunden ist, mit vertraglichen Volkswirtschaften verbunden ist. Mit anderen Worten, echte Volkswirtschaften, die keine Geld - und Geldarbeitsverträge verwenden, um die Produktion zu organisieren, z. B. Feudalismus, Sklavenwirtschaften, entdeckten Südsee-Inselbewohner Von Margaret Meed, etc. können wichtige Nichtlinearitäten und sogar eine unsichere Zukunft besitzen, aber es gibt nie eine wichtige unwillkürliche Arbeitslosigkeit Problem Sklaven sind immer voll beschäftigt sowie sind Leibeigene im Feudalismus ist zu beachten, dass Herden von Tieren, Fischschulen usw. organisieren Zusammen, um die ökonomischen Probleme von What How For Who ohne Geld, Verträge oder Märkte zu lösen, stehen diese Tiere immer noch vor komplexen nichtlinearen Problemen bei der Suche nach Nahrung und Interaktion mit anderen Herden. Doch Tiere leiden nie unter unfreiwilligen Arbeitslosigkeit. Professor Paul Davidson University of Tennessee. Das aktuelle Geldsystem kann sowohl Vollbeschäftigung als auch Preisstabilität beibehalten Die kurz - und langfristige Zeit wird gezeigt, dass.1 Die Arbeitslosigkeit entspricht dem Staatshaushaltsdefizit, das zu klein ist, und.2 Der Wert einer Währung wird durch die von dieser Regierung gezahlten Preise bestimmt. Die Regierung hat zwei primäre ökonomische Ziele angenommen Preisstabilität und Vollbeschäftigung Ironischerweise hat sie eine Geld - und Fiskalpolitik gewählt, die Überkapazitäten einschließlich der Arbeitslosigkeit nutzt, um die Preisstabilität aufrechtzuerhalten und die Möglichkeit der gleichzeitigen Erreichung beider Ziele zu vermeiden. Der Schwerpunkt dieser Analyse liegt auf einer ganz anderen Option Die Regierung übernimmt die Rolle des Arbeitgebers der letzten Rückstand ELR, die Beseitigung der unfreiwilligen Arbeitslosigkeit, und die Preisstabilität wird von der Regierung beibehalten, die den Preis, den es für den vorgeschlagenen ergänzenden ELR-Arbeitspool bezahlt, beibehalten wird. Der Arbeitgeber der letzten Resort ELR Alternative kann die US-Regierung fortfahren Direkt auf Null Arbeitslosigkeit durch die Bereitstellung eines öffentlichen Dienstes Job für jeden, der eine als Ergänzung zum Curre will Bei der Festlegung des im Rahmen dieses ELR-Programms gezahlten Lohns auf einem Niveau, das die bestehenden Arbeitsmärkte nicht stört, dh ein Lohnniveau in der Nähe des bestehenden Mindestlohns, ist eine substanzielle Preisstabilität zu erwarten. Das ELR-Programm ermöglicht die Beseitigung vieler Bestehende staatliche Wohlfahrtszahlungen für alle, die nicht ausdrücklich auf Freistellung ausgerichtet sind, wie es von den Wählern gewünscht wird. Die Mindestlohngesetzgebung wäre nicht mehr nötig. Die Arbeit würde das Sicherheitsnetz eines garantierten Arbeitsplatzes begrüßen, und das Geschäft würde den Vorteil eines Pools an verfügbaren Arbeitskräften erkennen Von einer Ausbreitung auf den Regierungslohn, der an ELR-Mitarbeiter gezahlt wird, zu ziehen. Darüber hinaus wäre die garantierte öffentliche Dienstleistung ein gegenzähliger Einfluß, der die staatliche Beschäftigung und die Ausgaben automatisch erhöht, da die Arbeitsplätze im privaten Sektor verloren gingen und die staatlichen Arbeitsplätze und Ausgaben abbauen Der private Sektor erweitert. Dieser ELR-Vorschlag auf einer Ebene ähnelt der Arbeit, die vom Kongress abgelehnt wurde, Obwohl einige staatliche Wohlfahrtsreformprogramme nicht anders als Arbeit sind. Im Gegensatz zu diesem ELR-Vorschlag können die staatlichen Programme jedoch dazu dienen, eine neue Klasse von Sub-Minimum Lohnangestellten zu schaffen, die reguläre öffentliche Angestellte ersetzen. Der ELR-Vorschlag hat auch ähnliche Merkmale wie die Aktuelle Bundesarbeitslosengeld Politik Es gibt jedoch erhebliche Unterschiede als Arbeitslosigkeit ist 1 Entschädigung ist die Zahlung für nicht arbeiten, 2 vorübergehend, 3 deckt nicht alle, und 4 ist weniger als die vorgeschlagene ELR Lohn. Zusätzlich zu Null Arbeitslosigkeit, es Wird gezeigt, dass diese ELR-Politik die Preisstabilität festlegt, die nicht ganz anders ist als viele vorgeschlagene Einkommenspolitik, die entworfen wurde, um zu tun. Allerdings würde ein ELR-Programm dennoch eine steife Opposition darstellen, da es das Bundeshaushaltsdefizit erlaubt, mit einer hohen Wahrscheinlichkeit eines dauerhaften zu schwimmen Und wachsende Defizite Zum Beispiel, mit groben Schätzungen, wenn die Regierung beschäftigt 8 Millionen neue Beamte an, sagen wir, 12.500 pro Jahr, dass wo Es wäre ein neuer Aufwand von 100 Milliarden Subtrahieren von diesem einen Teil von etwa 50 Milliarden, die derzeit für Arbeitslosengeld ausgegeben werden, 15 Milliarden für AFDC ausgegeben und über 20 Milliarden für Lebensmittelstempel ausgegeben, die reduziert werden können, und das Netz kann eine zusätzliche 50 sein Milliarden von jährlichen Defizitausgaben Daher wird sich diese Studie zunächst darauf konzentrieren, warum die Angst vor Defiziten an sich nicht gerechtfertigt ist. Taxing, Ausgaben und Ausleihen mit einer nicht konvertierbaren Währung. Der US-Dollar ist nicht gesetzlich von der Regierung gesetzlich umwandelbar Es wird jedoch von der Regierung als das einzige Mittel zur Entlassung von Bundessteuerverbindlichkeiten bestimmt. Steuerliche Verbindlichkeiten sind eine fortdauernde Schuld, die der private Sektor der Regierung verdankt, und sie schaffen einen kontinuierlichen Bedarf an Dollar Der private Sektor erhält die benötigten Dollars in erster Linie als Zahlung für Die Übertragung von realen Waren und Dienstleistungen an die Regierung, und es ist Staatsausgaben oder Kreditvergabe, dass die Dollars benötigt, um Steuern zu zahlen Für die Zwecke dieser Analyse, Staatsausgaben enthalten Ausgaben von der Regierung oder einer ihrer Agenten Zum Beispiel, wenn die Zentralbank kauft Fremdwährung, ist es das gleiche, für Cash-Flow-Analyse, wie die Schatzkammer Kauf militärischen Ausrüstung Dies wird allgemein als Betrachtung der Schatzkammer bezeichnet Und Zentralbank auf einer konsolidierten Basis. Der Zwang der Besteuerung ist es, Verkäufer von realen Waren und Dienstleistungen, die bereit sind, um sie für die Rechnungseinheit auszutauschen, die von der Regierung ausgeschüttet werden, die auf der Grundlage der von der Regierung abgegrenzten Steuerschulden-Funktion ausgewählt wurde, um Verkäufer von realen Waren und Dienstleistungen zu schaffen, die haben müssen Dollar, um ihre Steuerschulden zu löschen Die Erhöhung der Einnahmen an sich ist für die Regierung nicht von Bedeutung, da die Dollars keine begrenzte staatliche Ressource sind, sondern eine Haftung oder Steuergutschrift, die nach Belieben ausgestellt werden kann. Die Fähigkeit der Regierung, Einnahmen zu erzielen Beschränkt nicht, was es in der Lage ist zu kaufen Die Kaufkraft der Regierung ist nur durch das, was zum Verkauf angeboten wird im Austausch für Dollars. Adam Smith Seite begrenzt 312, Cannan Edition erkannte diese Chartalistenansicht. Ein Fürst, der einen bestimmten Teil seiner Steuern in einem Papiergeld einer bestimmten Art bezahlen sollte, könnte damit einen gewissen Wert für dieses Papiergeld geben, obwohl der Begriff seiner Endgültige Entlassung und Erlösung sollte ganz auf den Willen des Fürsten abhängen. Kannan s Zusammenfassung dieses Absatzes liest. Die Anforderung, dass bestimmte Steuern in bestimmten Papiergeld bezahlt werden sollte, könnte diesem Papier einen bestimmten Wert geben, auch wenn es unwiderruflich war. Dies war auch Gut verstanden von britischen Kolonialgouverneuren. In den Teilen von Afrika, wo Land war noch in afrikanischen Händen, koloniale Regierungen gezwungen Afrikaner zu produzieren Cash-Getreide, egal wie niedrig die Preise waren Die Lieblings-Technik war Besteuerung Geld Steuern wurden auf zahlreichen Gegenständen Rinder eingeführt, Land, Häuser und die Menschen selbst Geld, um Steuern zu zahlen wurde durch wachsende Bargeldkulturen oder die Arbeit auf europäischen Bauernhöfen oder in ihren Minen Rodney, 1972, Seite 165, ursprüngliche Betonung Ist in seiner Abhandlung über Geld, Band 1, Seite 4, John Maynard Keynes schrieb und darüber hinaus behauptet der Staat das Recht, was Sache dem entspricht, was Verpflichtungen einbezieht. Es gibt wenig Beweise dafür, dass dieses einmal gemeinsame Verständnis von nicht umwandelbaren Geld hat Überlebte die Ära der konvertierbaren Rohstoffgeld. Treasury Securities und Zinssatz Instandhaltung. In der kommerziellen Banking-System Darlehen erstellen Einlagen als Buchhaltung Eintrag Commercial Bank Reserve Konten bei der Fed kann als nicht-Zins-Buchhaltung Konten bei der Fed gedacht werden, und Reserve-Anforderungen können als Mindest-Guthaben berücksichtigt werden Reserve-Salden sind Vermögenswerte der Mitgliedsbank und Bankverbindlichkeiten sind Vermögenswerte der Fed. Die konsolidierte Ledger für das gesamte Bankensystem ist immer im Gleichgewicht, mit Ausnahme von ein paar operativen Faktoren, Wie z. B. Schecks im Prozess des Clearing Wenn eine Bank Geld an eine andere Bank überträgt, werden die Einzahlungen der ersten Bank reduziert und die zweite Bank s depo Sits sind erhöht Total Einlagen in der kommerziellen Banking-System bleiben unverändert. Bank A und Bank B sind im Gleichgewicht Sie haben jeweils 100 in Darlehen und gutgeschrieben die Erlöse an die Kreditnehmer s Checking Account. Bank A hat seine Einzahlung auf Bank B Das Banking verloren System in Aggregat ist immer noch im Gleichgewicht, obwohl Bank A s Reservekonto bei der Fed wird von 100 überzogen und Bank B s Reservekonto hat eine positive Bilanz von 100 In diesem Fall kann die Bank A von Bank B ausleihen. Es ist möglich, den Saldo wiederherzustellen Ohne Intervention durch die Fed. Wenn jedoch Commercial Bank A s Eingeld schreibt einen Scheck an die US-Treasury Zahlung von Steuern, die Fed belastet die Reservekonto der Bank A und kreditiert das Treasury-Konto bei der Fed Total Bank Einlagen in der kommerziellen Banking-System reduziert werden, während die gesamten Darlehen unverändert bleiben. Bank A und Bank B sind im Gleichgewicht Sie haben jeweils 100 in Darlehen und gutgeschrieben die Erlöse an die Kreditnehmer s Checking Account. Bank A s Einleger hat eine Zahlung an gemacht Das Treasury-Konto bei der Federal Reserve Die Fed belastet das Reservekonto der Bank A und kreditiert das Treasury-Konto bei der Fed Das Bankensystem hat nun eine Überziehung an der Fed, bekannt als Reserve-Mangel von 100 In diesem Fall, Bank A s Reservekonto wird überzogen Wenn die Bank A von der Bank B ausgeliehen wird, geht der Mangel auf die Bank B und die Bank B s Reservekonto wird überzogen Wenn entweder die Bank ein neues Darlehen hat und eine neue Einlage schafft, werden Vermögenswerte und Verbindlichkeiten gleichermaßen erhöht Die Größe des Mangels unverändert noch wird die Rückzahlung bestehender Kredite den Mangel ändern. Für alle praktischen Zwecke kann ein systemweiter Mangel an dem kommerziellen Bankensystem nur durch eine Übertragung von Mitteln von der Fed auf die Reservekonten eines Mitglieds gewertet werden Bank Wenn die Fed eine Mitgliedskasse s Reservekonto vergibt und ihr eigenes Konto ablegt, werden die Gesamtreserven im Handelsbankensystem erhöht. In diesem einfachen Fall, wenn die Federal Reserve Darlehen 100 zurück zu Bank A, das Bankensystem gewinnt das Gleichgewicht Anfangen mit der Mangelbedingung. Die Fed ersetzt eine Überziehung mit einem Darlehen. Even, wenn Bank A nicht decken den Mangel, wird die Fed die Überziehung als Darlehen buchen und eine entsprechende Strafe Auf diese Weise , Ein Mangel ist immer von einem Darlehen aus der Fed abgedeckt Die Variable ist die Rate, und möglicherweise die Sicherheiten von der Fed gefordert, um die obligatorische Darlehen zu sichern. Wenn die Staatsausgaben Steuereinnahmen übersteigen, gibt es ein Haushaltsdefizit, wie für die Rechnungslegung definiert Die Ausgaben werden in der Regel über einen Kredit an ein Handelsbank-Reserve-Konto bei der Fed getätigt, und eine Verrechnungs-Debit des Treasury-Konto bei der Fed Die Gutschrift an die Mitgliedsbank s Reservekonto ist alles, was den privaten Sektor betrifft, wie jede Gegenleistung Die Transaktionen zwischen der Fed und dem Treasury-Konto bei der Fed liegen ganz außerhalb des Commercial Banking Systems und verrechnen die Eintragung in die konsolidierte Bilanz der Treasu Ry und die Fed. Lassen Sie uns davon ausgehen, dass das kommerzielle Bankensystem im Gleichgewicht mit allen Banken ist, die mit ihren aktuellen Reserve-Guthaben wie in Abbildung 4 zufrieden sind. Eine 100 Zahlung von der Schatzkammer an Bank B s Kunden wird durch die Fed-Abbuchung der Treasury s Fed erleichtert Konto und Gutschrift Bank B s Reservekonto. Aus Gründen der Einfachheit gibt es keine Reserve-Anforderungen, dies schafft ein Ungleichgewicht in der kommerziellen Banking-System als System weiten Reserve Überschuss bekannt Da Reservekonten sind nicht verzinslich, wird eine Bank mit einem Reserveüberschuss versuchen Um diese Gelder an eine andere Bank zu leihen Mit keinem anderen Banken im Defizit bei der Fed, würde die Übernachtungsrate, bekannt als die gefüllte Funds Rate, auf 0 Gebote fallen Banken wäre nicht bereit, Zinsen zu zahlen, um über Nacht Einlagen zu ziehen, die nicht Interesse verdienen. Überschüssige Reserven haben einen Mehrwert, wenn sie zur Rückzahlung von Darlehen aus der Fed genutzt werden können, um neue Treasury-Wertpapiere aus dem Treasury zu erwerben oder bestehende Schatzanweisungen aus dem Fed-Strom zu kaufen Portfolio Alle diese bilden die Übertragung von Geldern an die Fed Nur eine Übertragung von Mitteln aus dem kommerziellen Bankensystem auf die Fed kann einen Reserveüberschuss verringern. Käufe und Verkäufe von Wertpapieren durch die Fed werden als offene Marktgeschäfte bezeichnet. Das normale Betriebsverfahren ist für Die Fed, um Faktoren, die Reserve-Ungleichgewichte verursachen, genannt Betriebsfaktoren, mit offenen Markt Operationen Betriebsfaktoren gehören alle Transfers zwischen Geschäftsbanken und der Fed, und andere Elemente, die Reserve Gleichgewicht einschließlich Änderungen in ungeklärten Schecks, bekannt als Float und Änderungen in Bargeldumlauf. Der Verkauf von neu ausgegebenen Staatsanleihen durch Treasury beeinflusst den privaten Sektor genauso wie der Verkauf von Wertpapieren durch die Fed aus dem Portfolio bestehender Staatsanleihen. In beiden Fällen werden die vom Privatsektor gehaltenen Fonds auf übertragen Die Fed, die staatlichen Wertpapiere werden einem Mitgliedsbankkonto gutgeschrieben, und ein Reserveabfluss gleich dem Erlös von t Er Wertpapiere Verkauf Ergebnisse. Beginning mit einem Reserve Überschuss von 100. Fed verkauft 100 Treasury-Wertpapiere an Bank B. Now, Bank B ist bereit, Zinsen zu zahlen, um ihre Einlagen zu halten, wie es 100 von Zinsen Darlehen und 100 von Zinsen mit Treasury hat Wertpapiere zu finanzieren. Ein systemweiter Reserveüberschuss oder - mangel kann nur durch Mittelübertragungen an und von der Fed ausgeglichen werden. Wenn die Regierung einen Zinssatz zwischen 0 Gebot beibehalten möchte, ist die Bedingung mit einem Reserveüberschuss und keinem Angebot übereinstimmend Ergebnis eines Reserve-Mangels, muss es beeinträchtigen Betriebsfaktoren, die diese Bedingungen verursachen Einige Form von verzinslichen Einlagen, wie z. B. Treasury-Wertpapiere, müssen im Falle eines Reserveüberschusses angeboten werden Darlehen, entweder direkt einschließlich Überziehungskredite oder über offene Marktkäufe Von Wertpapieren, im Falle eines Reserve-Mangels. Die Fed verpflichtet die Mitgliedsbanken, Mindestreserve-Salden, die als erforderliche Reserven bekannt sind, aufrechtzuerhalten. Diese zahlt keine Zinsen Voraussetzungen stellen eine Banksteuer in Höhe des Zinssatzes dar. Die Banken müssen die Fed bezahlen, um die erforderlichen Reserven zu leihen, oder aus einer anderen Perspektive die Zinsen, die durch das Verlassen von Geld in nicht verzinsliche Reservekonten verbleiben. Derzeit setzt die Fed eine bestimmte Mindestreserve ein Anforderungen Ein Reserveüberschuss oder - defekt ist definiert als die Banken, die entweder einen Überschuss an Reserven über dem geforderten Niveau oder eine Reserve - Summe, die unter dem geforderten Niveau liegt, festgelegt ist. Tatsächlich folgt das Konzept der Fed als einzige Quelle der Netto - Reserven direkt aus einem Lag-Reserve-System, bei dem die Reserveanforderungen auf Einlagen aus einem früheren Zeitraum basieren Da die Reserveanforderungen durch eine Einzahlungszählung aus einem früheren Zeitraum bestimmt werden und die Reservekonten keine Zinsen zahlen, ist die Reservenreserve unelastisch steigende oder abnehmende Kredite und Damit Einlagen, zum Beispiel, ändern künftige Reserve Anforderungen, aber kann nicht lindern ein aktuelles Ungleichgewicht. Even mit einem Vorsprung System, wie die USA in den 1960er Jahren hatten, praktische Überlegungen zu kurzfristigen Inelastizitäten von Bankkreditportfolios führen zu der gleichen Fed-Politik, nur defensiv auf den Geldmärkten zu handeln Basil Moore, Horizontale und Vertikale, 1988 Mit anderen Worten, die Fed kann Nur auf Ungleichgewichte reagieren, indem sie sie ausgleichen Die Fed hat nicht die Möglichkeit, proaktiv zu handeln, um Reserven hinzuzufügen oder zu entleeren, um die Geldbasis direkt zu ändern, es sei denn, sie ist bereit, entweder einen 0-Zinssatz zu akzeptieren oder einen Zinssatz, der mit einem Reserve-Mangel zusammenfällt An einer oder mehreren Mitgliedsbanken Da jedoch ein Reserve-Mangel automatisch als Darlehen gebucht wird, ist die Fed s nur echte Option, den Preis zu setzen, das ihr Darlehen der benötigten Reserven an das kommerzielle Bankensystem ist. Dies ist die Grundlage für das Konzept des endogenen Geldes , Das Hauptthema der post-keynesianischen monetären Gedanken Pkmt Umfrage, Cottrell, pkt archives. Treasury Wertpapiere, daher funktionieren nicht, um Ausgaben zu finanzieren, sondern um eine interessante Lager dep Osit für nicht verzinsliche überschüssige Reserve-Einlagen Der Verkauf von Treasury-Wertpapieren unterstützt den übertriebenen Zinssatz, der exzitiv von den Fed-Defizit-Ausgaben ohne Sicherheitsverkäufe aus dem Treasury oder der Fed bestimmt wird, würde einen Reserveüberschuss schaffen und zu einem 0-Bid für Tagesgeld führen Wirtschaftlicher Unterschied zwischen den ausstellenden Wertpapieren und nicht ausgebenden Wertpapieren ist der wirtschaftliche Unterschied zwischen einem kurzfristigen Zinssatz von 0 und einem positiven kurzfristigen Zinssatz. Daher ist das Angebot an Staatsschulden an den privaten Sektor, das mit den Defizitausgaben übereinstimmt, notwendig Voraussetzung für die Regierung, um einen positiven Übernachtungszinssatz aufrechtzuerhalten. Die gleiche Logik gilt für den physischen Druck von Geld Wenn die Währung gedruckt und von der Regierung ausgegeben wird, die über dem Wunsch des privaten Sektors liegt, Bargeld zu halten, werden die Inhaber dieses überschüssigen Bargeldes Nicht in der Lage sein, irgendwelche Zinsen zu finden, die Depots für ihr Geld zahlen, wenn die Regierung nicht verkauft Kurse oder bieten andere verzinsliche Einlagen Ein 0-Gebot kurzfristigen Zinssatz würde vorherrschen. Ohne das Verständnis, dass die Dollars verwendet, um staatliche Wertpapiere kaufen würde sonst über Nacht in nicht verzinslichen Reserve-Konten, Ängste wie Roll-Over-Risiko Probleme in Bezug auf Möglichkeit der Regierung, neue Anleihen zu ersetzen, um fällige Anleihen zu ersetzen, und nicht zu finden, dass Kreditnehmer und finanzielle verdrängen die Vorstellung, dass der Verkauf von Staatsanleihen Geld verbrauchen, die für andere Kreditnehmer zur Verfügung stehen würde, können fiskalpolitische Optionen, die ein erhöhtes Defizit beinhalten, Ausgaben. Exogene Preisgestaltung Ein grundlegendes Fall des Monopols. Das aktuelle Geldsystem ist ein klassisches Monopol mit der traditionellen Analyse des Monopols ausreichend, um alle Aspekte zu beschreiben Die Regierung ist der Monopol Emittent der Dollars, die von der privaten Sektor benötigt, um Steuern zu zahlen Ausgaben von der Schatzkammer Und die Ausgaben der Fed, wenn sie auch die Vermarktung der offenen Marktgeschäfte ausführt Als direkte Kreditvergabe durch die Fed versorgen den privaten Sektor mit den benötigten Dollars In allen Fällen tauscht der private Sektor Vermögenswerte, Güter oder Dienstleistungen an den Govt der Monopol-Anbieter, im Gegenzug für Dollars, die letztlich für die Zahlung von Steuern benötigt werden Gleiche Preisoptionen mit dem Geld eines Monopollieferanten einer absoluten Notwendigkeit Eine Analogie kann z. B. mit einem Elektrizitätsversammlungsmonopol gezogen werden, obwohl die Steuern dem Währungsmonopolisten ein Werkzeug geben, um die Nachfrage zu regulieren, die der Elektrizitätsversorger nicht hat Der monopolistische Preis sein Produkt Es gibt zwei options. Set Preis, p, und lassen Menge, q, float, oder. Set q und lassen p float. The erste Option ist in der Regel bevorzugt, mit einem Goldstandard oder das vorgeschlagene ELR-Programm zwei Beispiele Der Verwendung der ersten Option. Jedoch hat die Regierung derzeit die zweite Option Es setzt ein Budget, das q Ausgaben bestimmt, und lässt den Markt bestimmen p Preisniveau, wie alle Käufe auf dem Markt gemacht werden Preise Wenn der Monopolist beschließt, q zu setzen und den Markt entscheiden zu lassen, muss er q beschränken, damit die Nachfrage q übersteigt, oder für alle praktischen Zwecke wird der Preis seines Produkts auf 0 Regierungsbeschränkung von q zur Kontrolle von p-Mitteln fallen Mit fortlaufender Arbeitslosigkeit und Überkapazitäten zur Aufrechterhaltung der Preisstabilität Sicherlich würde dies niemals als eine tragfähige Option in der Ausführung eines Elektrizitätsversorgungsmonopols angesehen werden, zum Beispiel. Ein Goldstandard nutzt die Monopolisten-Alternative zur Einstellung von p, in diesem Fall des Goldpreises und Lassen q, die Menge der Staatsausgaben und Kredite, floaten Steuern schaffen Nachfrage nach der Währung Die Regierung setzt einen Preis, bei dem sie kaufen und verkaufen Gold, und macht alle anderen Käufe zu Marktpreisen Es ist dann fiskalisch und monetär auf eine Politik beschränkt Das vergeht wenig genug auf nicht-Gold-Posten und passt die Zinssätze an, um einen gewünschten Pufferbestand an Gold zu halten. Die Regierung muss ihre Nicht-Gold-Ausgaben auf weniger als die Nachfrage nach dem Curre beschränken Die durch die Besteuerung geschaffen werden, so dass die überschüssige Nachfrage nach der Währung durch Goldverkäufe an die Regierung belegt wird. Übermäßige Nicht-Goldausgaben resultieren in Goldverkäufen an den privaten Sektor Solange der Pufferbestand und die rechtliche Konvertibilität vorhanden sind, ist der Goldpreis Von der Regierung gesetzt ist die Währung s Wert Alle anderen Preise schwimmen auf Marktniveaus und reflektieren Nennwert im Verhältnis zu den festgelegten Preis von Gold. Mikroökonomische Theorie Details der Logik, die Schlussfolgerung, dass ein Monopolist, die Kontrolle einer absoluten Notwendigkeit, setzt Preis, ein Weg Oder ein anderer Der ELR-Vorschlag nutzt die Möglichkeit, einen Preis einzustellen, den ELR-Lohn, die Zahlung von Marktpreisen für andere Käufe und die Gesamtmenge der Staatsausgaben, die Markt bestimmt werden. Mit einem Goldstandard kann Gold immer als voll beschäftigt als Gold betrachtet werden Kann immer an die Regierung zum Festpreis verkauft werden Auch mit einer ELR-Politik kann die Arbeit immer einen Käufer finden. Das Paradigm Constraint. In keinem Fall muss die Regierung sich in d Ollars Ausgaben ist begrenzt durch das, was zum Verkauf angeboten wird, nicht durch Einnahmen Steuern Funktion, um einen Bedarf für Dollar zu schaffen, also kann die Regierung Dollars verwenden, um reale Waren und Dienstleistungen zu kaufen Ausleihenfunktionen, um überschüssige Dollar zuzulassen, die durch Defizitausgaben gebildet werden, um eine positive Rate zu erzielen Von Zinsen Defizite stellen kein Finanzierungsrisiko dar, da die Kreditaufnahme nur nach den Ausgaben stattfindet und nur einen gewünschten Zinssatz zu unterstützen und zu pflegen. Zinssätze und Preise unterliegen einer exogenen Kontrolle durch den Emittenten der Währung. Es gibt keinen Beweis dafür, dass die Regierung dies versteht Paradigma Regierung Budgetierung übernimmt das Paradigma, dass Dollars müssen durch Besteuerung oder Kreditaufnahme erhöht werden, um Ausgaben zu Marktpreisen zu finanzieren Der Monopolist der Regierung hat beschlossen, Marktkräfte Preis seine Produkt-Dollar Darlehen muss daher die Menge der Ausgaben, um ausreichende Arbeitslosigkeit und Überkapazitäten aufrechtzuerhalten Um einen Rückgang des Wertes der Produktinflation zu verhindern. Die Arbeitslosigkeit ist defi Ned als Leerlauf-Arbeit angeboten zum Verkauf ohne Käufer zu diesem Preis Es wird auftreten, wenn der private Sektor, in der Summe will, zu arbeiten und verdienen die monetäre Einheit der Rechnung, aber doesn t wünschen, alles zu verbringen, was es verdienen würde, wenn voll beschäftigt. Post - Keynesianische Geldtheorie offenbart das Wesen der unwillkürlichen Arbeitslosigkeit Sein Begriff radikale Endogenität behauptet, dass alle Einlagen die Buchhaltungsaufzeichnungen von Darlehen sind und Einzahlungsgeld nur in Verbindung mit ausstehenden Bankdarlehen besteht Wenn also im privaten Sektor ein Agent seine Betriebe erhöhen möchte Der Nettofinanzvermögen, kann dieser Wunsch nur durch die Verringerung der Beamten eines anderen Beauftragten von H nfa erfüllt werden. Die Vermögensgegenstände des Fonds werden gesenkt, wenn der Agent seine ausstehenden Verbindlichkeiten erhöht oder seinen Bestand an finanziellen Vermögenswerten verringert Finanzielle Vermögenswerte werden durch die Zahlung von Schulden oder durch die Erhöhung der aktuellen Aktien erhöht In der Abwesenheit von finanziellen Intervention durch die Regierung, wenn ein Agent wünscht Beschäftigung Um seinen Bestand an finanziellen Vermögenswerten zu erhöhen, muss ein anderer beschließen, seine Nettofinanzvermögen zu reduzieren, damit eine Transaktion stattfinden kann. Wenn kein Agent bereit ist, seine Nettofinanzvermögen zu reduzieren, kommt der gewünschte Arbeitskampf nicht zustande. Dies ist als unfreiwillig definiert Arbeitslosigkeit. Die nationale Buchhaltung Doppel-Buchungs-System ist immer im Gleichgewicht Die Einsendungen auf der einen Seite des Ledgers müssen mit Ausgleichseinträgen auf der anderen Investition berücksichtigt werden, zum Beispiel, wird als Einsparungen in der nationalen Einkommensrechnung bilanziert, also per Definition, Gesamtinvestition wird immer gleicher Gesamtsumme sein Staatsdefizitausgaben werden als Regierungsvergütung eingestuft, und die Verrechnungsrechnung ist eine Zunahme der Nominaleinsparungen des Netto-Privatsektors So, wenn die Regierung die Defizitausgaben einbezieht, wird der private Privatsektor H nfa mit H erhöht Nfa einschließlich Offshore-Bestände an auf Dollar lautende Vermögenswerte Darüber hinaus bestimmt das Niveau der Staatsdefizitausgaben Privater Sektor H nfa Sollte der private Sektor seine H nfa erhöhen wollen, so kann dieser Wunsch nur durch eine Zunahme der Staatsdefizitausgaben erfüllt werden. Die Arbeitslosigkeit kann daher wie folgt zusammengefasst werden. Die unfreiwillige Arbeitslosigkeit ist ein Beweis dafür, dass die gewünschte H nfa des privaten Sektors Überschreitet die tatsächliche H nfa, die von der staatlichen Fiskalpolitik zugelassen wird. Um stumpf zu sein, existiert eine unfreiwillige Arbeitslosigkeit, weil das Bundeshaushaltsdefizit zu klein ist. Darüber hinaus, wenn ein Agent irgendwelche realen Waren verkaufen will und damit seine H nfa erhöht, kann dies auch nur Von einem anderen Agenten untergebracht werden, der seine H nfa verringert, wenn das gewünschte H nfa größer als das tatsächliche H nfa ist, ist der Beweis unwillkürliche Inventarakkumulation und eine kontraktionsbedingte Vorspannung. H nfa, Aggregate Demand und Aggregate Supply. Das Verständnis, dass die Arbeitslosigkeit ein Beweis dafür ist Das Staatsdefizit, das zu klein ist, steht im Einklang mit dem Standardkonzept des Gesamtangebots und der Nachfrage. Die Gesamtnachfrage ist die Summe aller Ausgaben und Aggregat-Versorgung ist die Summe aller Waren und Dienstleistungen, die zum Verkauf angeboten werden. Es kann dann festgestellt werden, dass, wenn der private Sektor einige seiner vollen Beschäftigungseinkommen durch den Verkauf von realen Waren und Dienstleistungen als H nfa erhalten wollte, die Beweise einige sind Kombination von unfreiwilliger Inventurakkumulation und unfreiwilliger Arbeitslosigkeit Die unfreiwillige Arbeitslosigkeit wird so auf eine gewünschte H nfa zurückgeführt, die den tatsächlichen H nfa übersteigt. Der aggregierte Angebot und Nachfrageansatz erlaubt es, Änderungen der gewünschten H nfa entweder als Veränderung der gesamtwirtschaftlichen Nachfrage oder einer Änderung in Aggregat-Versorgung Der H nfa-Ansatz konzentriert sich nur auf die steuerungsvariable-gewünschte H nfa - unabhängig davon, ob es sich um eine aggregierte Versorgung oder eine aggregierte Nachfrage handelt, die übertrieben oder mangelhaft ist. In der Tat kann es immer unmöglich sein, einen Fehlbetrag der Gesamtnachfrage von einem Überschuss zu unterscheiden Aggregat-Versorgung, wodurch die Unterscheidung unnötig. Die 12.500 Price Constrained Income Policy. Die vorgeschlagene ELR-Politik und ihre Version der Vollzeit Oyment und Preisstabilität sind eine logische Erweiterung des korrekten Paradigmas einer steuerpflichtigen Währung Da der private Sektor die Ausgaben der Regierung benötigt, um Steuern zu zahlen, ist die staatliche Einschränkung der Größe des ELR-Lohnes, anstatt die Zwangsmenge der von ihm gezahlten Dollars , Ergibt eine Form der Preisstabilität H nfa kann direkt vom privaten Sektor bestimmt werden, da sie die Gesamtmenge der ELR-Arbeit, die sie an den öffentlichen Sektor verkauft, entscheidet. Die Regierung setzt den ELR-Lohn ein und lässt den Markt alle anderen Ressourcen entsprechend zuteilen Der gleiche Prozess, der den relativen Wert unter einem Goldstandard bestimmt. Im Rahmen des ELR-Vorschlags passt die Regierung die Finanz - und Geldpolitik an, um den ELR-Pool auf die gleiche Weise zu halten, wie eine Regierung die Finanz - und Geldpolitik anpasst, um einen Pufferbestand an Gold mit einem Gold zu halten Standard. Preis Stabilität unter einer ELR-Politik ist ähnlich wie im Rahmen einer Einkommenspolitik Mit einer Einkommenspolitik ist jedoch ein Budget noch gezielt, also ist es un Wahrscheinlich, dass die tatsächliche H nfa passenden Wunsch H nfa Zu klein ein Defizit wird in der Arbeitslosigkeit zu einem zu großen Defizit wird inflationär und 1 reduzieren die relative Lebensstandard derjenigen, die der Einkommenspolitik, 2 einführen Anreize für die Verletzung der Lohn und Produktivität Gesetze und 3 im Allgemeinen eine emotional aufgeladene soziale Debatte, die zu einer Reihe von politisch determinierten Lösungen führt. Der ELR-Vorschlag legt einen Mindestlohnstandard fest, da die Regierung bereit ist, jemanden bei der ELR-Lohn einzusetzen Private Lohnsteigerungen im privaten Sektor, die nicht mit Produktivitätssteigerungen zusammenhängen, da die Arbeitgeber einen Pool von Regierungs-ELR-Arbeitnehmern haben, aus denen sie ziehen können. Auch die Mitarbeiter erkennen, dass ELR-Arbeiter sie ersetzen können, obwohl die Kosten für den Arbeitgeber von den Qualifikationen und Schulungen abhängen Notwendig, um die Aufgabe zu erfüllen, die der Arbeitgeber wünscht Auf diese Weise entsteht eine nominale Lohnskala Der Wert der Währung ist der ELR-Lohn, seitdem Ist das, was die Regierung, der Monopol-Lieferant von seinem Geld, hat beschlossen, es wird zahlen Andere Löhne unterliegen Marktkräfte. Der anfängliche ELR-Lohn kann auf jeder Ebene gesetzt werden, wie Marktkräfte alle anderen Löhne und Preise ausrichten Um die Störung zu minimieren, Der anfängliche ELR-Lohn sollte eine solche sein, die nicht so hoch ist, um Arbeiter aus dem privaten Sektor zu ziehen, und nicht so niedrig, dass eine allgemeine Deflation erforderlich ist, um die tatsächliche H nfa in Übereinstimmung mit dem gewünschten H nfa zu bringen. Zum Beispiel, wenn der ELR-Lohn war Hoch genug festzulegen, um Arbeiter aus dem privaten Sektor zu locken, würde eine einmalige Anpassung stattfinden Die Staatsausgaben würden steigen, da die ELR-Arbeiter der staatlichen Gehaltsabrechnung hinzugefügt wurden. Der Privatsektor würde sinken, da die Arbeitnehmer ihre Arbeitsplätze verlassen haben und die Einkommen des privaten Sektors würden rise from the higher paying ELR jobs Businesses would then have to pay more, both to replace lost workers and to retain their other workers Prices would rise as both costs and incomes were being pushed up The converse holds if th e ELR wage is set too low This would be evidenced by a slowdown in sales as private sector income was insufficient to realize a desired H nfa and purchase the output of business Increasing inventories would lead to layoffs and downward pressure on the price of labor Eventually, more workers would find their way to ELR jobs and government spending would rise At some point prices would stabilize in line with the ELR wage 12,500 per year was selected as the ELR wage for this proposal This is a bit higher than the current minimum wage and might result in a small one time upward adjustment in the price level My bias was to err slightly on the high side, rather than risk an initial deflation. Under the ELR program, changes in desired H nfa result in, and are evidenced by, equal changes in actual H nfa For example, if the private sector desire for H nfa increases, involuntary unemployment that would occur in the absence of an ELR policy will, instead, result in additional labor being sold to t he government for 12,500 per year This increases government spending and the deficit, allowing actual H nfa to increase to the level desired by the private sector In other words, if the deficit increases by 50 billion, that number, by definition, matches the private sector s desire to net save financial assets The currency, meanwhile, remains defined by the labor that can be purchased for 12,500 Furthermore, not providing the desired H nfa , and letting unemployment remain at current levels, would define a deflationary and contractionary bias. Conversely, if desired H nfa decreases, perhaps due to increased non-ELR government spending or behavioral changes in the private sector, an opposite bias is introduced The government will begin to lose its 12,500 workers to higher paying jobs in the private sector This reduces government spending It could also increase tax liabilities, further reducing net spending H nfa is thereby reduced, until it matches the H nfa desired by the private sector If fiscal policy is such that all of the 12,500 government workers are hired by the private sector, then the market price of ELR labor has risen beyond 12,500, and the currency has been redefined downward accordingly It is the equivalent of the government losing its buffer stock of gold under a gold standard Additionally, unlike gold, non-homogeneous labor means that as the pool of ELR workers shrinks, the remaining ELR workers would be increasingly less valuable to the private sector, and the currency may begin to get redefined downward at an increasing rate Indeed, if the remaining ELR workers have no value to the private sector, continued shrinkage of the ELR pool may be impossible, and government spending increases or tax cuts designed to reduce the size of the ELR pool might result only in a devaluation of the currency To regain control of prices, the government could act to offset the reduced desired private sector H nfa directly and restore the ELR pool to a desired level by cu tting spending or raising taxes It could also attempt to indirectly raise desired H nfa , by changing interest rates introducing tax advantaged savings plans, etc Such efforts would be designed to trigger a deflationary private sector slowdown that would result in a reduced demand for private sector workers above the 12,500 ELR wage, and workers finding their way back to the 12,500 ELR payroll If this were deemed too disruptive, the same fiscal constraint could be matched with an increase of the ELR wage, say, to 15,000 per year This would redefine the currency downward to that level - presumably the perceived market level that wages had gone to at that time Prices would stabilize around the new benchmark as desired H nfa and actual H nfa correspond to a desired buffer stock of 15,000 ELR workers The question of the appropriate size of this pool of workers would be somewhat analogous to the current debate over the current natural rate of unemployment. The ELR can be considered a labor st andard policy that continuously defines the value of a dollar by the quality of ELR labor that can be hired at a given price Since labor is not homogeneous, the value of the dollar will, by definition, fluctuate with the quality of the labor that 12,500 purchases This carries an implied cyclical tendency towards increasing money value during periods of private sector increases in desired H nfa , and vice versa For example, layoffs in the private sector would result in additional 12,500 government workers of higher quality than the existing pool This would enhance the investment environment for foreigners as well as domestics, as better workers could be hired for the same nominal wage Also, any increase in the attractiveness of the ELR pool, such as a higher level of education, would both increase the purchasing power of the currency and increase the value of the currency in the foreign exchange markets A well thought out ELR plan would include a well-organized program to educate, upgra de skills, and make productive use of ELR workers. This type of fluctuation of the quality of the labor available for 12,500 technically constitutes price instability, as the currency is being constantly redefined at the margin by the quality of the best worker in the pool This does not, however, necessarily represent an increase in price volatility of goods and services over the current system which uses a pool of unemployed, i e the concept of a natural rate of unemployment, to stabilize prices Nor does it imply that the resulting price instability due, for example, to an increase in the general level of education, is undesirable. Defining the dollar by the ELR labor that can be purchased at the margin does not mean all prices will be constant forever To the contrary, all other prices, including asset prices, will be constantly changing as the market allocates via price Only one price, the ELR wage, has been used to define the currency All other prices result as the forces of supply an d demand settle on nominal prices that reflect a value relative to the ELR wage and continuous full employment. Most proposed incomes policies extend government regulation into the private sector, requiring, for example, documentation that wage increases not exceed productivity increases The proposed ELR program, however, recognizes that it is only necessary to constrain the prices the government, itself, pays By allowing the private sector to realize desired H nfa through the market process, market forces will link wages to productivity For example, an available-for-hire pool of ELR workers means private sector employers will not be forced by shortages of unskilled labor to increase wages More productive employees will be able to command a higher wage, though general productivity increases by business will not result in higher wages if a given job can be performed equally well by a 12,500 ELR worker. This program does not necessarily defeat the real business or inventory cycle It does u se the proposed 12,500 public service job to absorb fluctuations of private sector employment, allowing the private sector to achieve its desired H nfa on a continuous basis This neutralizes any monetary system bias implied currently by a government policy that does not allow actual H nfa to match desired H nfa. ELR V S Unemployment Compensation. The value of a currency is determined by what the government demands the private sector must do or sell to obtain it Unemployment compensation is payment for not working If everyone could simply stay home and collect a government check, not be stigmatized, and thereby obtain all currency necessary to pay all taxes due, the currency would have no value Therefore, under current policy unemployment compensation must be limited, temporary, and an insufficient source of revenue for the private sector to meet its tax obligations and desired H nfa. The ELR program, on the other hand, requires the employee, at a minimum, to sell his time The ELR program therefore need not be limited, as the currency will maintain its value regardless of the quantity of ELR spending The value of the currency will equal the effort necessary to earn the ELR wage. Past Attempts at Government Sponsored Full Employment. With a private sector desire for H nfa , and a government that fails to run a deficit large enough to accommodate that desire, the corresponding unemployment can be severe It may eventually be reduced by a reduction in desired H nfa because of lower interest rates, or, as some contend, by falling wages However, the time necessary to test this hypothesis is usually beyond human tolerance, and the pragmatic view of government employment arises. For example, from 1931 to 1941 unemployment averaged well over 10 the definition of a depression It hit a high of 24 9 in 1933, and was still 14 6 as late as 1940 GNP reached a high of 203 6 billions of 1958 dollars in 1929 fell to a low of 141 5 in 1933, and by 1939, had crept up only to 209 4 Low interes t rates were not enough to decrease desired H nfa Short term Treasury securities reached a high of just over 5 in May of 1929, were cut to the mid 3 range in November 1929 following the stock market crash, and were as low as about 0 5 by September 1931 Rates were increased to about 2 5 until May of 1932, and then remained well under 1 until 1948 Continuous low interest rates also did not seem to result in run-away asset prices The Dow equity index price did not recover to its 1929 highs until 1958, the 1927 highs were not reached until 1946, and the low of 1930 was not surpassed until 1936.In 1933, after several years of undesirable unemployment and depressed GNP, the Public Works Administration, the first public works program, was enacted It was followed by the WPA in 1935 It is noteworthy that these programs did not come about until after several years of troubling unemployment, and fell short of solving the unemployment crisis and ending the depression Work relief never reached more than 40 of the unemployed, and only 3 million of the 9 million unemployed participated in the WPA The reason these programs were constrained was the reluctance to engage in government deficit spending During the 1930 s, in spite of the high unemployment and depressed growth, budget balancing was never far from the forefront of political purpose Belief in a balanced budget prevented government relief programs from ending the depression, and when Roosevelt honored his 1936 campaign pledge to balance the budget in 1937, the economy suffered a major setback with unemployment jumping back to 19 1 from a seven year low of 14 3 Public works programs that were paid for by other spending cuts or by tax increases could not reduce unemployment as there was never enough net government spending to accommodate desired H nfa The largest deficit of the 1930 s was 5 9 of GNP in 1934, and it was down to 0 1 of GNP by 1938 The U S was on a gold standard, and policy had to include managing the national g old supply This led to various extremes such as suspending domestic convertibility in 1934, and making it illegal for domestics to own gold, as well as strong support for balancing the federal budget. During WWII, a radically different approach was initiated Government spending exceeded tax collections in 1942, 1943,1944, and 1945 by 14 5 , 31 1 , 23 6 , and 22 4 of GNP respectively Unemployment was under 2 by 1943, and output increased from 209 4 billions of 1958 dollars to 337 1 by 1943 Prices were fixed, and government planning agents from the Office of Price Administration enacted rationing Great effort was taken to ensure that rationing was perceived as equitable ensuring public support for the program Patriotism kept Americans from black markets that may have otherwise drained resources needed for the war effort, and patriotism also became associated with nominal savings The idea was to get desired H nfa up to the level of deficit spending in a low interest rate environment In oth er words, hoarding of dollar denominated financial assets via government bond purchases was encouraged, allowing the government to purchase up to 60 of the real output without price competition from consumers The desire of the American public to earn money and not spend it, which caused the unemployment of the previous decade, now dovetailed well with the public sector demands for war production, and unemployment was, for all practical purposes, eliminated. Foreign Trade. Transactions of real goods and services between those within the geographical confines of the U S and anyone outside the U S are generally defined as foreign trade Exports are real goods and services leaving the country, and imports are real goods and services entering the country By standard definition, exports are a real cost, and imports are a real benefit Exports can be considered the cost of imports Financial transactions are accounting information, and not considered as imports or exports. The chronic U S trade def icit, for example, means the dollar price of imports continually exceeds the dollar price of exports This puts increasing numbers of dollars in the hands of non-U S residents who have decided to hold dollar denominated financial assets rather than use their dollars to buy U S goods This is an identity, for, if they did buy U S goods, there would not be a trade deficit As holders of dollar denominated financial assets, they are net nominal savers, much like any domestic holder of dollar denominated financial assets For purposes of this analysis, foreign dollar denominated financial holdings are considered part of H nfa. Currently, most of the world allows currencies to trade freely Occasionally the major central banks will intervene in the foreign exchange markets, and buy or sell one currency versus another for a variety of reasons and motivations However, most central banks are not legally bound to guarantee convertibility of their home currency to another currency at predetermined rat es Exceptions include a few currency board systems as Argentina and Hong Kong Should a foreign holder of dollar denominated financial assets desire to switch to another currency, he must find, in the market place, another agent who wishes to be his counter party If a transaction does occur, the dollar denominated financial assets will change hands but not increase or diminish The exchange rate will likely fluctuate, but the quantity of dollar denominated financial assets remains unchanged Dollar H nfa is not changed by foreign exchange transactions that do not involve the Federal Reserve acting for its own account. The desired H nfa of the foreign sector is a factor since it is part of the total desired H nfa A declining dollar in the foreign exchange markets becomes indicative, again by definition, of decreasing desired H nfa of the foreign sector agents, and vice versa The number of 12,500 public service employees under the ELR employment proposal will fluctuate with changes in the de sired H nfa of the foreign sector as well as the domestic sector It is total desired H nfa that controls the number of these public service workers Increased government deficits that arise when the pool of 12,500 ELR workers increases always match the desired H nfa of the entire non-government sector The dollar remains defined by the available workers, so changes in the value of the dollar in the foreign exchange markets must be a function of the quality of the ELR labor available for 12,500 and the changing value of the other currency. This understanding allows policy makers the option of taking advantage of the benefits of being a net importer For example, an increase in net imports that results in the loss of private domestic employment will immediately result in an increase in the number of government 12,500 workers This increases government spending and the budget deficit which may result in other industries hiring workers away from the government If the pool of 12,500 ELR workers is deemed by the electorate to be too large, taxes can be cut or public spending increased until the number drops to the desired level The public would associate higher trade deficits with an increasing standard of living, lower taxes, and other such benefits. A fixed exchange rate would present problems similar the gold standard since the gold standard is, for all practical purposes, a fixed exchange rate system If the Federal Reserve was committed to convert dollars to other currencies, a larger budget deficit or trade deficit could result in the rapid depletion of the Fed s foreign currency reserves, forcing the suspension of convertibility and a return to a market system. Interest Rates and Employment. Anyone who lives entirely on his interest income may otherwise need employment Such rentiers have removed themselves from the labor force To the extent that higher real rates increase the rentier population, potential output is reduced Furthermore, those left working are, in real terms, supporting those living on interest income. The concept of scarce jobs has led to a variety of programs designed to reduce the work force to limit unemployment These include child labor laws, education for veterans, aid for single mothers, and even social security These programs were ultimately unsuccessful at reducing unemployment, no matter how many potential participants they eliminated, as a given percentage of unemployed became a tool to limit price and wage increases The real result of reducing the labor force is reduced output. Lower real interest rates will tend to keep more individuals in need of employment Combined with a well run ELR policy, low rates should increase output dramatically with much of the increased output being investment It may be possible, for example, to repair, rebuild, enhance and maintain the public infrastructure without a decrease in private consumption from current levels. It is widely assumed that deficit spending to hire unemployed workers carries at least two risks - inflation and funding The inflation risk comes from the failure to understand exogenous pricing It is feared that deficit spending will cause an implied upward bias on labor costs from both the aggregate demand created by the deficit spending, and the elimination of the competition of the unemployed for available jobs The result is an anti-inflation policy that requires excess capacity in the private sector to keep market prices from rising This includes the need to maintain a pool of unemployed to discourage wages from rising The second perceived risk, funding, comes from the widely held misconception that the government must be able to fund itself to carry on spending The government is, therefore, concerned not only with how the market will receive the debt it believes it needs to sell in order to fund itself, but also concerned that there may be a market determined funding limit Until these perceptions change, a pool of unemployed workers will be necessary to contai n inflation, and deficit spending will be resisted. The Keynesian mainstream proposes ending unemployment by increasing aggregate demand through low interest rates and increased deficit spending To offset the inflation risk inherent in this policy many Keynesians propose various government legislated incomes policies These require the direct government regulation of private sector wages, usually attempting to link wages with productivity This has been rejected by the electorate, who seem to prefer the excess capacity approach to price stability. The proposed ELR program recognizes that the government is a monopoly supplier of its currency Price is set through the ELR wage, which defines the purchasing power of the currency Further recognized is that deficit spending poses no financial solvency risk to the government. The government, as employer of last resort, is not a new concept What prevented such policies from being viable and sustainable in the past the gold standard and other fixed exchange rate policies - are long gone We currently have a monetary system that can accommodate both full employment and price stability on a permanent basis. This ELR proposal is a logical extension of Keynesian and Post - Keynesian thought Endogenous money is already deeply rooted, and the idea that an incomes policy need only be practiced by the government with its ELR wage should not pose any philosophical barriers Nor should classical economists and their offspring be entirely against such an ELR program If they are correct, there would eventually be an equilibrium condition with the ELR pool dwindling to 0.The Author is a partner in the Investment Firm Adams, Viner and Mosler, and wishes to acknowledge the help of the following alphabetical order. Shannon Cox Paul Davidson Betty Rose Factor Mathew Forstater Charles Goodhart Daniel Seymour Pavlina Tcherneva Frederick Thayer L Randall Wray. Warren B Mosler February 2, 1997.The measure of actual inflationary pressure is the unemployment rate This takes inflation to means demand side inflation, i e effective demand outrunning the capacity of the economy to expand in order to accomodate it. So, when unemployment is pretty high, inflationary pressures are pretty low, and when unemployment is a little lower, inflationary pressures are a little higher, and when unemployment is really low, but not 0, inflationary pressures are quite strong. Sounds like the Phillips curve to me Not at all like price stability at full employment. And in WWII I wasn t there, but I heard there were black markets with much higher prices than what the rationing boards set. Tom Hickey Reply September 15th, 2011 at 10 13 pm. According to the MMT narrative its not a linear relationship Inflationary pressure does not occur while the economy is expanding to accomodate increasing demand. And in WWII I wasn t there, but I heard there were black markets with much higher prices than what the rationing boards set. Overall, Americans cooperated with needs of the d ay for shared sacrifice, and they also bought war bonds. John O Connell Reply September 16th, 2011 at 11 26 pm. I replied once already, but I don t see it Must have done something wrong. According to the MMT narrative its not a linear relationship. The Phillips Curve is not linear either I guess that s why it s not called the Phillips Line. Inflationary pressure does not occur while the economy is expanding to accomodate increasing demand. To me, that sounds exactly equivalent to saying that there can be no inflation when the economy is at less than full employment With idle capacity, increasing demand brings forth increasing supply, and that is expansion But Warren objects to that terminology Perhaps you can explain the difference. Back to WWII, I agree the entire population supported the war effort and generally cooperated with the rationing However, the government-set price was not the market price Market prices for rationed goods rose, due to the shortages. If I were in charge I could crea te what would be called high inflation and high unemployment if I wanted to. John O Connell Reply September 18th, 2011 at 6 54 am. If I were in charge I could create what would be called high inflation and high unemployment if I wanted to. You mean, like the 70 s Stagflation. Please expand on that idea How would you do it And then, how would you stop it, or each one independently. putting up a post on Buckaroos for Monday which may help on all this, thanks. Back to 23, if the banana republics had debt denominated in someone else s currency, their experiences are irrelevant to theory of fiat. I ll have to go back and find what I thought was said, but for now. What is monetary inflation vs what s called inflation I know we have run out of words, generally, so we reuse them sometimes to mean different things, but in a technical discussion can t we stick to one meaning per word. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 6 55 pm. In a response to a reader question in the 7DIF section of this web s ite, you said. DEFICIT SPENDING ADDS INCOME AND SAVINGS TO THE PRIVATE SECTOR IF THIS EXACTLY OFFSETS PRIVATE SAVINGS DESIRES, THERE IS NO INFLATION. And I glean from all the math in 7DIF and elsewhere, that a government deficit that exactly offsets private savings desires will result exactly in full employment, as unemployment is the direct result of private sector savings. Therefore, whenever there is unemployment, it is because the deficit is smaller than the desired private sector savings, and no inflation can result from that either In fact, the deficit could even be increased so as to match desired private sector savings, and cause NO INFLATION. yes, in that context of that discussion on what mmt would consider monetary policy. Said levels of aggregate demand employment would not cause inflation, which is a continuous increase in the price level caused by continuous excess demand. this is not to say there would not be relative value shifts, and related one time adjustments in prices th at would show up in CPI which has become synonymous with inflation. John O Connell Reply September 15th, 2011 at 8 22 pm. continuous increase in the price level caused by continuous excess demand. How long is continuous Nothing last forever, including excess demand Do you mean something that is not a temporary spike that is reversed in a short while. relative value shifts that would show up in CPI. They shouldn t, if CPI is done properly Seems to me if there are two goods in the economy, apples and oranges, in equal amounts, and apples go up 10 and oranges go down 10 , CPI should not change If it does, then it is flawed. When it stops being continuous it stops being inflation in that context. John O Connell Reply September 16th, 2011 at 11 12 pm. There s no reply button on your last statement, so I ll use this one. When it stops being continuous it stops being inflation in that context. Then, once again, how long is continuous When prices rise continuously from 1980 to 2008, and then decline for one month in 2009, does that mean there was no inflation from 1980 to 2008.Or is 28 years long enough, but 28 months is not long enough to be called continuous. Or, is your point that the CAUSE of the rise in prices must be continuous excess demand , or else the rise in prices is not inflation. the period of continous price and wage increases can be called a period of inflation under the most common definitions in the texts. this is all about how the mainstream defines inflation. just an fyi, mmt covers the operational reality of both convertible and non convertible currency. for me, monetary inflation is inflation that comes from excess monetary demand as per what s called monetary and fiscal policy, and including private sector credit creation which is an offshoot of public policy as well. other inflations include those from the likes of oil price hikes by those with market power they are generally through the cost side, though interest rate policy works through the cost side as well. so w hen opec hiked crude from 2 to 40 over 10 years due to their market power prices would have gone up whether unemployment was at 3 or 10 , for example. John O Connell Reply September 15th, 2011 at 8 16 pm. Excess monetary demand, not supply. So, again with the CPI, I gather you don t think it accurately represents average prices, but is biased by overweighting goods that are rising in price, and underweighting goods that are falling. Even if oil went up, and all the things it directly affects went up, would we not both reduce consumption of oil and the related stuff and reduce consumption of non-oil assuming 0 elasticity of demand 1 for it all And would not reduced consumption of the other stuff tend to put downward pressure on their prices And prices on average, if the average were properly calculated, would not change Unless more money were injected into the system to try to accommodate continued consumption of the other stuff even in the face of the higher oil price. Is it only a flawed C PI and GDP deflator, then, that makes us believe there is monetary inflation when there is not, really. I didn t say that about CPI. And you are missing my point on why i distinguish between price increases vs inflation. The distinction is to help show why my proposed policy responses to inflation vary. Unforgiven Reply September 15th, 2011 at 11 56 pm. An interesting post on the subject. should read, most recent cpi increases. and most cpi spikes in the US since 11970 have been oil driven best i can recall. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 10 52 am. But there are never oil-driven deflation spikes, when oil drops 70 over the course of 16 years, or 60 in a few weeks Inflation moderates following the bursting of oil bubbles, but never goes below 0 The inflation spikes associated with oil prices take inflation from 2-3 up to 6-10 , and when the oil spike ends the inflation spike ends, and inflation goes back down to 2-3 Never 0 Never price stability There is something else at work besi des oil And, acording to MMT, it is not the money supply and not the deficit What is it Public sector wages where is that data As a State employee now, I am painfully aware that my public sector wage is nowhere near what I was getting in the private sector, nor is it rising or likely to rise while I m here My longer-tenured colleagues have not had raises in 12 years So, I guess, like the rest of MMT terminology, public sector refers only to the Federal government. Tom Hickey Reply September 14th, 2011 at 11 44 am. I suspect, and IIRC Warren has stated, a portion of these effects are due to saving by the ownership class that goes into commodities as a new asset class, especially recently, thanks to Wall Street engineering think Goldman The advent of ETF s has also brought the public into an area that was previously occupied almost exclusively by professionals. For example, available storage space for petro is rented out, including idle tankers Farmland, too, has become an asset class I liv e in Iowa and am aware that farmland has been rising in price It is up 33 on the year today, according to the morning paper in Iowa City Contrastingly, there was a companion article saying how the fact that young people are living with parents is reducing demand Anyone living in Iowa knows that the reason that food prices are rising in the face of lower US demand is that Iowa agribusiness is selling into the international market where demand is hot and also supplying the ethanol industry Coupled with high prices for diesel fuel and go figure on food prices BTW there is very little wage labor in farming anymore in Iowa, since it is all mechanized, and immigrants do the meat packing. In recoveries, the first price level to rise is assets, since it is the ownership class that has the money and also borrows to leverage, the goods, then wages Generally, TPTB don t consider inflation until price level begins to effect workers enough to agitate for higher wages But inflation begins with assets affecting vitals like energy and food and this begins to get passed through. Interestingly, oil prices fell from a high of almost 150 to nearly 30 in the pull back, but quickly recovered to the 70-80 range and then rose to the 90-110 range This was significant because at the time the stim was designed the price of oil was way down The subsequent rise in price gobbled up the stim. cpi does drop to 0 and go negative from time to time, but point taken that the trend is generally up some. Yes, public sector wages for this particular purpose was meant to be Federal. And public sector wages tend to be ratchets, adjusting up with cpi, but not going down when cpi is negative, though as you state this is rare in any case. Also, there is some evidence inflation follows the interest rate set by the Fed, which makes sense, as when the fed pays interest, it is turning a given amount of dollars into more dollars But I can t quantify that for you - just a hunch. beowulf Reply September 17th, 2011 at 2 21 a m. Warren Mosler , Well, to link to Brad DeLong, commenting on Paul Krugman, who cites Larry Summers did someone forget to add Marty Feldstein and Greg Mankiw to the cc list who quotes JM Keynes Keynes referred to the strong positive correlation between nominal interest rates and the price level, which he called Gibson s Paradox, as one of the most completely established empirical facts in the whole field of quantitative economics. true, just like we always used to use the cb s short term interest rate to forecast M2 growth in the old days. depends on how you define inflation. and all the great latin american inflations were in the context of very high unemployment. John O Connell Reply September 14th, 2011 at 10 38 am. You defined inflation twice within the past few posts That definition is fine with me I think it is the one MMT has in mind when it states that inflation cannot occur unless there is full employment. I remember when we used to call them banana republics , referring to their infl ation, which I recall as being more like Weimar than like the US I don t know the details of their monetary history very well, though Were they on a fiat system, with flexible exchange rates Were their economies strong to begin with, and did they pursue reasonable fiscal and monetary policies. In the late 1970 s even the US had relatively high unemployment along with relatively high inflation Stagflation , they called it I suppose one can blame that on oil shocks , and not have to account for such conditions in a more general theory Were the Latin countries subject to such financial cataclysms when they had high unemployment along with high even hiper - inflation. Deos any of this discussion of abberant conditions change the MMT assertion Or explain the incidence of inflation under a fiat regime that chooses to use persistent unemployment to dampen aggregate demand. I never said inflation cannot occur unless there is full employment. I may have said something about monetary inflation from e xcess demand not being a problem at less than full employment. And yes, you can get what s called inflation from things other than excess aggregate demand, as you state. And the banana republic local currency inflations were usually were characterized by substantial dollar debt followed by selling their local currency to get the dollars to service the debt, and or the ruling class getting heaps of local currency for themselves via various means and then selling that for dollars This all tended to drive the local currency down with inflation flooding in through the fx window The, to keep domestic tranquility, they indexed govt wages to some inflation measure which fueled the inflationary spiral as well. In fact, last I read all the great latin am inflations were traced to said indexation. I can t cut and paste the chart here, but it s chart 2 at. It s the year-over-year percent change in CPI, unadjusted. Starts out in July 2010 at just over 1 Flat for a few months, then a steady rise to 3 6 , where it is stuck for the last 3 months. Excluding food and energy, it was under 1 a year ago, now is 1 8 , similarly shaped curve. The table following the graph says energy is up 19 yoy, though. Longer term, CPI is 225 of what it was in 1982-4 There were no yoy declines during those 28 years, and oil went from about 30 in 1982-4 to 12 in 1999 It is evident from long-term charts of oil and CPI that the rate of increase of CPI was moderated by oil price declines, which would support your contention that oil is very important As you say, it directly impacts transportation costs, which impacts the cost of everything that gets transported, as well as the cost of transporting ourselves around However, it is also clear that something else is causing prices in general to rise, even over periods of many years when the price of oil is dropping dramatically I don t think you can say that most of that CPI increase was caused by oil All of the increase from 1983 to 1999 was caused by something other than oil, and occurred despite a 60 or so drop in the price of oil over that time. Just looking at 1983 to 1999, Monetarists and Keynsians both have a ready explanation for the empirical data MMT would seem to say that it was not possible to have inflation during this time, with falling oil prices and less than full employment I would like to think that MMT is the proper explanation of how our modern world works if not, we are well and truly you know what, in 2-4 years , but I can t reconcile this. understood look at the annual increase in public sector compensation, including increases for the likes of social security. a public sector pay increase for the same work is a redefinition of the currency downward as described in my papers. also you have to look at the composition of cpi it s more about cost of living rising than inflation. MamMoTh Reply September 12th, 2011 at 11 29 pm. isn t that a bit of a chicken egg explanation. it seems to me increases in public sector compensation and socia l security are based on CPI or wage increases. and cost of living is the part of inflation most people are really concerned about. Inflation itself isn t about what s right or wrong, or about what people are concerned about. Inflation is defined as a continuous rise in the price level, whatever that might mean, and not a shift in relative value or an increase in a specific basket of goods and services. so if the peaches die, and there are fewer peaches, and the price goes up reflecting the lower quantity being allocated to the highest bidders, that s a relative value shift and not inflation. if, however, the gov somehow increases everyone s purchasing power so they have the funds to afford the same quantity of peaches, all that happens is the price goes up further And if that policy is continuous, the result is a relative value story turns into an inflation story. Unforgiven Reply September 13th, 2011 at 2 23 am. Is this a prices adjusting due to the rise of the middle class kind of thing. Aft er all, the rich can eat only so many peaches. ELR sounds like a good thing to me, but I am concerned what the ELR workers would be doing You seem to think that there is always plenty of work to be done, like on a farm, but if that is true why has the government not hired people to do it already. And once ELR workers are in place and doing it, if it is useful work, then what happens when they get hired away Who does this work in their absence, and why would we not suffer for lack of it. Mario Reply September 8th, 2011 at 1 25 pm. I d also like to hear what Warren says on this front. I ve heard Randall Wray talk about it being community based at non-profits, health clinics, red cross centers, community initiatives clean-up, beautification, maintenance, etc There is much that can be done at the community level and those people down on the ground there know what s best and can marshal things accordingly The federal government just writes the paycheck for them. It s really a great idea imho and small govt community folks would love it. There is always more than can be done to help our communities And this is a positive feed-back loop mechanism within the community since it will take in under-privileged people, train them, pay them, and help them progress up to wherever they want to go, which in turn helps the community, etc. It s all about creating systemic feed-back loops at every relative level of a community, state, federal, etc so that our very existence and participation in society has exponential benefits to that same society Currently it appears we are seeing the effects of a negative feed-back loop which essentially is what a deflationary spiral trap is plus de-regulation corruption in DC. yes, national service type jobs in general and yes, people will be coming and going all the time, so it s not all that efficient but far better than today s treatment of the unemployed who both do no useful work while unemployed and find it almost impossible to get private sector emplo yment once they ve been unemployed for a while. so the main public purpose is a transition job to help the unemployed move back into the private sector at the same time, hopefully a lot of useful work can be done, and we will also have a superior price anchor for the monetary system. Tom Hickey Reply September 8th, 2011 at 4 15 pm. The efficiency shows up not in the individual jobs but through the effect on the economy as a whole It is an investment program with a big payback A training program should also be included that upgrades knowledge and skills, adding value For a lot of chronically unemployed this is way out of the labyrinth in which there there is no cheese at the end of any of the tunnels other than those involving crime. I am thinking of an ELR without a gold standard. I see both the gold standard and ELR as the price anchor for the general price level. But I can t see why interest rates would be market determined with a gold standard, but could be set by the Fed with the ELR pol icy. MamMoTh Reply June 17th, 2011 at 5 58 pm. I will try to answer myself. In the case of a fixed exchange, the government offers to competing financial assets in order to satisfy net savings desires, and since it sets the exchange rate between them, the interest rate on one must be market determined. In the case of the ELR there is no such competition so the government can set the interest rate, and the only alternative the marginal holder of the currency has is to spend it. The gov is only offering to buy labor at a fixed price, not sell it. MamMoTh Reply June 18th, 2011 at 4 33 pm. OK, then by that logic if the government implemented a gold guarantee gold buyer of last resort instead of a gold standard it would be able to set the interest rate instead of letting the market determine it. It still looks to me the key point is that the marginal currency holder is not able to convert it back to something else at a fixed price, as I mentioned above. Yes, if gov just has a bid for gold or anythin g else it can set rates where it wants them. MamMoTh Reply June 19th, 2011 at 12 50 pm. This is interesting, it means a country could prevent its currency from appreciating against a foreign currency bidding for it and remain able to set interest rate what China wants , but the trouble comes from preventing it from depreciating like Argentina and Russia. the government is then fiscally and monetarily constrained to a policy that spends little enough on non-gold items, and adjusts interest rates, to maintain a desired buffer stock of gold The government must limit its non-gold spending to less than the demand for the currency created by taxation, so the excess demand for the currency is evidenced by gold sales to the government Excessive non-gold spending results in gold sales to the private sector. Isn t the interest rate in the case of a gold standard endogenous like in the general case of a fixed exchange rate What determines the interest rate What happens in the case of an ELR policy to the interest rate If it s not also endogenous, why. yes, rates are endogenous with any fixed fx regime and yes, that makes elr problematic as in a market economy fixing 2 prices is looking for trouble. see exchange rate policy and full employment. MamMoTh Reply June 17th, 2011 at 3 41 pm. I ve read it more than once The question is whether I am clever enough to fully understand its implications. The way I understand it is that under a gold standard the interest rate would be at the indifference level for the marginal currency holder to save it at that interest rate or convert it to gold. Is that right What is the equivalent with an ELR policy. Should we accept that with an ELR policy the government loses control of the interest rate which means that deficit do matter in terms of inflationary pressures. you got it re gold. an elr policy with a gold standard is problematic. but with today s floating fx the Fed sets the interest rate what marshall called the own rate some 200 years ago and the elr wage is the price anchor for the general price level. Several very interesting discussions. With respect to the ELR discussion. Government does employ Public Sector Employees The Ratio of Public Sector E mployees to Private Sector Employees has been growing for many years. The wages and benefits packages given to Public Sector Employees has been growing at a much higher rate than that of Private Sector Employees and in many cases the early retirements available to Pubic Sector Employees means that they work fewer years for greater benefits. The Government appears to be conducting what might be described as counter ELR policy to some extent by hiring too few at too high a cost while simultaneously demanding too much in Taxation from the Private Sector and or incurring enormous liabilities and deficits without achieving Price Stability or near Full Employment. On lending, interest and defaults. I d also like to know where the concepts of interest and default fits into your consideration of lending and monetary management. No matter how many loans are made there can never be enough money to pay back all of them with interest as the interest is not also created at origination Some amount of Loa ns can seemingly never be repaid in full - that is principal and interest - as the interest component does not exist having not been produced at origination of the loan This would seemingly make defaults an unavoidable component of the Debt Based Fiat monetary lending System. IF defaults are a healthy component of the Debt Based Fiat System then why would it not be healthy and stabilizing for Insolvent Banks to be forced to default and or be recapitalized via their Share and Bond Holders in lieu of Government Deficit Recapitalizations. I d appreciate it if You would offer or direct Me to previous discussion of your views on the issues of the providence of the funds for payment of interest and the necessity or lack of necessity of defaults in a Debt Based Fiat System. one man s interest payment is another man s income there s only a problem if total spending falls short of total income which happens all the time, as evidenced by unemployment, which is at the same time evidence that for the g iven size govt at the time, the economy is being over taxed. see the 7 deadly innocent frauds at this website thanks. Floccina You ask If you guarantee everyone a job how will you make people work on those jobs as you will not be able to threaten to fire them. Answer they are guaranteed a job in the sense that there is a job there for them, but not in the sense that they can sit around doing nothing or bash the supervisor on the head and get away with it I e I assume Warren s JG scheme would involve people being sacked for the sort of reasons that employees normally are sacked. Re your claim that oil prices ALONE cannot explain stagflation, I agree I cannot speak for the US, but in the UK there is a widespread feeling, with which I agree, that oil prices sparked off a wage price spiral Trade unions were much more powerful in the 1970s, and kept this spiral going. Re your claim that it would be better to replace the minimum wage with an hourly wage subsidy , I am actually finalising a pap er which argues very much this point Also Edmund Phelps advocated a subsidy of this sort a subsidy of all low paid labour See Rewarding Work How to Restore Participation and Self Support Harvard University Press. beowulf Reply November 29th, 2010 at 11 08 pm. Right, Edmund Phelps first proposal in the early 1990s called for a 3 00 an hour wage subsidy, tapering down for above minimum wage Adjusted for inflation, 3 00 in 1990 is 5 00 and hour now, let s see, in pound sterling that s to use current exchange rates 1 93 to 3 21 an hour now. Apparently in negative income tax pilot studies done in the early 1970s in the US and Canada, there was a reduction in work output ranging from 5 to 27 depending on the study and the analysis , Phelps edges around that issue by making it a wage subsidy added to paychecks so no wage no subsidy by the employer who is then credited on its own tax bill and its only for full-time workers not sure how Phelps plan treated unemployed or underemployed who are acti vely seeking more work hours Even with a wage subsidy, the minimum wage should still be indexed to keep up with inflation if not median wage growth or labor productivity otherwise employers are bound to use the wage subsidy to transfer more and more of their payroll cost to the govt over time the so-called Speenhamland Effect. with my proposal for an 8 hr job for anyone willing and able to work none of that is needed Just adjust the 8 as it suits public purpose. If you guarantee everyone a job how will you make people work on those jobs as you will not be able to threaten to fire them I think that it would be better to replace the minimum wage with an hourly wage subsidy. BTW do can you point me to any post-Keynesian writing that explains how we could have high inflation and high unemployment at the 1970s. zanon Reply November 24th, 2009 at 10 14 pm. Floccina There are a number of posts on the site regarding the 1970s I had the same question. The answer is that higher oil prices fed into hig her prices for everything Unlike rising prices for easily substitutable goods like bananas higher oil means higher everything. There were also a number of instruments and contracts that were linked to CPI, and those made inflation worse Just as the Govt has automatic stabilizers like unemployment benefits it also has automatic destabilizers like TIPS, SS payments, and any form of payment automatically linked to CPI. Also, aggregate demand was too low thus the unemployment There was nothing we could have done about the higher costs, but we could have run bigger deficits to reduce unemployment Cutting your real nose to spite your nominal face is a bad strategy, I guess. Floccina Reply November 25th, 2009 at 3 37 pm. Thank you Zanon, higher oil prices feeding into higher prices for everything could explain a little bout is it hard to believe that it was most of it because even at the height of its price, It seems to me that oil was too small a part of total expenditure to explain much of the inflation The move from US made to smaller foreign made auto in response to oil price along with the linking of the CPI to wages etc could explain much of the unemployment. zanon Reply November 25th, 2009 at 8 53 pm. Yes When you look at major elements of household net worth, you see that it is cars and houses I don t know what was happening to houses in the 70s although that is about the time mortgage securitization started , but if everyone changed cars, it would generate a big slug of AD. yes, the political choice could very well be continuous inflation, probably along the lines of today.
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